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IT

Minecraft crossplay server (Oracle Cloud)

 

Java 버전 /  BE버전 사용자가 한 서버에서 게임하기

 

 

마소에서 realms  서비스를 제공하고 있으나, java / BE 크로스 플레이는 지원하지 않음.

그래서 Geyser라는 미들웨어 개념의 플러그인으로 이 역할을 수행함.

 

 

1. 서버 구성 (오라클 클라우드를 이용)

Geyser 플러그인은 여러 버킷서버를 지원하는 그 중 paper/spigot을 선택했다.

 

-. 서버파일 다운로드 : Paper Downloads | PaperMC

 

Paper Downloads

Download Paper, our Minecraft server software offering unrivaled performance and stability.

papermc.io

 

2. 플러그인 다운로드

아래 두 플러그인 파일을 wget을 이용해서 /plungins 디렉토리에 다운로드

 

-. Geyser plugin : 미들웨어 파일

GeyserMC: Download

 

GeyserMC

Geyser is a bridge between Minecraft: Bedrock Edition and Minecraft: Java Edition which allows you to join Minecraft Java servers with Bedrock Edition servers to enable true cross-platform.

geysermc.org

 

 

-. floodgate plugin : BE 사용자들이 java 서버에 접속할 때 계정 확인 절차를 거치지 않게 해 주는 플러그인

 

GeyserMC: Download

 

GeyserMC

Geyser is a bridge between Minecraft: Bedrock Edition and Minecraft: Java Edition which allows you to join Minecraft Java servers with Bedrock Edition servers to enable true cross-platform.

geysermc.org

 

3. 서버 설정

위 두 파일을 /plugins 디렌토리에 옮긴 후 서버 실행 후 종료하면 해당 파일과 동일한 이름으로 디렉토리가 생성됨

 

-. Geyser plugin

/plugins/Geyser-Spigot/config.yml 파일을 열고 아래 내용확인 (포트를 변경하지 않았다면 수정할 필요 없음)

 bedrock: 
     # The IP address that will listen for connections. 
     # Generally, you should only uncomment and change this if you want to limit what IPs can connect to your server. 
     #address: 0.0.0.0 

     # The port that will listen for connections. This is the port that Bedrock players will use to connect to your server.
     port: 19132 

     # Some hosting services change your Java port everytime you start the server and require the same port to be used for Bedrock. 
     # This option makes the Bedrock port the same as the Java port every time you start the server. 
     # This option is for the plugin version only. 
     clone-remote-port: false 

 

-. floodgate plugin

/plugins/Geyser-Spigot/config.yml 파일을 열고 auth-type: floodgate 수정

 

4. 서버실행